האזינו: הגיאולוג מסביר על הגורם לרעידות אדמה

    אסתי פלד No Comments on האזינו: הגיאולוג מסביר על הגורם לרעידות אדמה

    הגיאולוג יוסי לנגוצקי לרב משה בן לולו: "בערך כל 100 שנים יש רעידת אדמה רצינית. רעידה קוראת כאשר שני גושים גדולים מתחת לפני הקרקע מתחככים אחד בשני" | האזינו

    צילום: Revkin Fenton/Flash90
    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור רעידות האדמה הקשות שפקדו את אזורנו, וגרמו למאות הרוגים בטורקיה וסוריה, שוחח הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי, שבין היתר היה מי שגילה את הגז בים התיכון.

    "במהלך ההיסטוריה היו באזור שלנו כמה רעידות אדמה קשות שגרמו לנזקים חמורים" פתח הגיאולוג. "מקובל לומר שהדברים קורים אצלנו פה בעקבות שאנחנו עומדים על השבר הסורי אפריקאי".

    "בערך כל 100 שנים יש רעידת אדמה רצינית. הרעידה הקודמת הייתה בשנות ה – 20 של המאה הקודמת. רעידה קוראת כאשר שני גושים גדולים מתחת לפני הקרקע מתחככים אחד בשני".

    הרב בן לולו ציין את מכתבו של ראש עיריית בית שאן לראש הממשלה בו כתב שבית שאן בסיכון גבוה, ולנגוצקי הסביר: "ראש עיריית בית שאן שוגה בזה שהעיר שלו בסיכון גבוה, בכל רעידת אדמה שיש בשבר הסורי אפריקאי היא תורגש גם במרכז. רמלה נחרבה לגמריי באחת הרעידות, למרות שהיא רחוקה מהשבר".

    "צפת נהרסה כליל לפני למעלה ממאתים שנה, כל יישוב שיושב על קו השבר, מהחרמון ועד אילת, אם חלילה תהיה רעידה, הסיכויים שהוא ייפגעו גבוה יותר, למרות שכמו שאמרתי היא תורגש גם איפה שאני נמצא כעת בהרצליה".

    האזינו:



    0 תגובות